6 הטעויות הנפוצות ביותר בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי מסחר ואיך לתקן אותם

הקמת אתר מסחר אלקטורני זו עבודה קשה אשר דורשת הרבה זמן, בחירת הפלטפורמה, התקנה והתאמה לצרכים של העסק, העלת המוצרים והתמונות, שלא לדבר על הקמת מערך הטיפול בהזמנות וההספקה. בתוך כל הבאלגן הזה ממש לא פלא שהתוכן השיווקי הרבה פעמים מוזנח ויורד לעדיפות נמוכה.

זוהי עובדה ידועה שתוכן שיווקי טוב תורם רבות למכירות ומשפר משמעותי את ביצועי האתר, שיפור התוכן השיווקי באתר עשוי להיות בתחתית רשימת המשימות שלכם אבל ללא התשומת לב הראויה האתר שלכם פשוט מפסיד כסף.

תוכן ברמה נמוכה משדר חוסר רצינות לקונים שלכם גם כאשר הם לא ממש מתעמקים ולא יודעים להגיד מה בדיוק לא בסדר הרגשה הכללית שנוצרת היא של אתר לא רציני ולא אמין.

 

יותר מדי תכונות ומעט מדי יתרונות

אנחנו רוכשים מוצרים אשר מספקים פתרונות לצרכים שלנו זה אולי נשמע ברור, אבל אתרים רבים מספקים יותרי מדי מידע תכני על המוצר ונכשלים בהדגשת היתרונות ללקוח. תיאור כמו מחשב זה כולל 32 ג'יגה זיכרון מספק מידע שימושי אבל לא מתמקד בלקוח ולא מסביר איך תכונה זו נותנת פתרון לצרכים של המשתמש.תיאור יותר ממוקד בצרכים של הלקוח: "מחשב זה אידיאלי לעיבוד נתונים רבים, עיצוב גראפי ועריכת וידאו" תיאור זה ממוקד במשתמש הקצה ולא רק מספק תוכנות גולמיות של המוצר.

העתקת התוכן מספקים או יצרנים של המוצר

ספקים ויצרנים רבים מספקים תכנים על המוצרים שהם מייצרים או מספקים. חלק מהספקים עשויים אפילו לעודד את השימוש בתוכן שהם מספקים, אבל בשורה התחתונה זה רעיון ממש לא טוב.

קודם כל רבים מהמתחרים שלכם משתמשים כבר בתוכן זה מה שיוצר דפי מוצר זהים לחלוטין במספר חנויות שונות, אם אתם רוצים למתג את החנות שלכם וליצור בידול מול המתחרים שימוש בתוכן זהה לא משרת אותכם.

התוכן הזהה גם לא משרת אותכם מבחינת הקידום של האתר במנועי החיפוש הסיכויים שלכם להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש יורדים משמעותי.

תיצרו תוכן משלכם הוא לא חייב לעמוד בסטנדרטים הסיפרותיים הגבוהים ביותר מה שחשוב שיהיה תוכן ייחודי ומדבר בשפת המותג שלכם ופונה לצרכים של הלקוחות שלכם.

תזכרו למי התוכן שלכם מיועד

התוכן שלכם צריך לשכנע את הלקוחות לרכוש את המוצר, על מנת לייצור תוכן כזה אתם חייבים להבין את הצרכים, הדאגות ותשוקות של הלקוחות שלכם. התוכן השיווקי שלכם לא צריך להיות ממוקד בלקוחת ולא בכם, סיפורים על כמה שאתם טובים או החנות שלכם מקצועית טובים בשביל לשבח את האגו אבל פחות משרתים את המטרה המרכזית. מה מניע את הלקוחות שלכם, האם הם מחפשים מוצר יוקרתי שישדר סטטוס או אולי הם רוצים לחסוך בזמן וכסף. כמה שיותר תבינו את קהל היעד שלכם כך התוכן שלכם יהיה ממוקד ואפקטיבי יותר.