ארבע אסטרטגיות שיעזרו לכם לפצח את הסיבה המובילה לנטישת עגלות בשלב התשלום בחנות המקוונת שלכם.

צריך להגיד את זה – המשלוח עולה לכם כסף. אנחנו יודעים שלקוחות לא אוהבים את אותה תוספת תשלום מעצבנת בסוף תהליך הרכישה עבור משלוח – אבל, אתם לא יכולים שלא לגבות את העלות עבור המשלוח, שהרי בתהליך השילוח של המוצרים אל ביתם החדש – אתם תשלמו עבור המשלוח, ואם לא תגבו את העלויות מהלקוח – שיעור הרווחים שלכם יקטן משמעותית.

כשמחירי המשלוח בחנות שלכם מפתיעים את הגולשים בשלב הסופי של ההזמנה – מחקרים מספרים שבממוצע 40% מהלקוחות, ינטשו את העגלה שלהם – ולא ישלימו את הרכישה. אם גם אתם, כמו מרבית בעלי העסקים המקוונים, משקיעים משאבים, זמן וכסף על מנת לקדם את האתר ולהגדיל אחוזי המרה – אתם בוודאי מעוניינים להיפטר מאותם גורמים שמביאים את הלקוחות לזנוח את העגלה שלהם, לאחר שכבר מילאו אותה.

איך עושים זאת? דואגים, שבשלב קביעת עלות המשלוח – הלקוחות שלכם לא יופתעו (לרעה) מעלות המשלוח.

אספנו ארבע אסטרטגיות מובילות לקביעת עלויות משלוח – כדי שאתם תוכלו לשמור על מתח הרווחים שלכם – ומאידך, הלקוחות ידעו מה מחירי המוצרים ומה הסכום לתשלום, ולא ינטשו את העגלות שלהם מבלי להשלים את הרכישה. כך תעשו זאת נכון.

#1 – משלוח בחינם (FREE Shipping)

אחד המסרים האהובים ביותר על לקוחות בחנויות מקוונות – הוא משלוח חינם. למעשה, מחקרים מראים כי מחיר מעט גבוה יותר של המוצר ירתיע לקוח פחות, מאשר מחיר נמוך יותר עבור מוצר – ותוספת של תשלום, עבור המשלוח.

ברגע שלקוח הגיע לעמוד התשלום כשבעגלת הקניות שלו יש מוצרים – הוא השלים עם מחירי המוצרים שבחר. ולכן, שיטה שתאפשר לכם להציע משלוח בחינם ללקוחות שלכם היא – העלאת מחירי המוצרים.

בדרך כלל מדובר בהעלאה זניחה של מחירי המוצרים ,בכמה שקלים בודדים למוצר.

אם אתם בוחרים באסטרטגיה של משלוח בחינם – כדאי לפרסם זאת לאורך האתר, כך שלקוחות יידעו, לא מחכה להם הפתעה לא נעימה בעמוד התשלום.

נסכם ונאמר, כי ניראה שמוכרים המציעים משלוח בחינם – מוכרים יותר. אם גם אתם יכולים להביא את החנות המקוונת שלכם להצעת משלוח בחינם – אנחנו ממליצים שתעשו כן.

#2 – משלוח בסכום קבוע (Flat Rate Shipping)

משלוח בסכום קבוע, הוא בדיוק מה שהוא נשמע – סכום קבוע שיתווסף לכל חבילה במשלוח, לא משנה לאן היא נשלחת או מה היא מכילה.
כך, אם לקוח רוכש בחנות שלכם סל של מוצרים בעשרים שקלים או במאתיים שקלים – עלות המשלוח תהיה זהה – והכי חשוב, ידועה ללקוח מראש.
אנחנו מנסים להימנע מ"הפתעות לא נעימות" בשלב הסופי של ההזמנה – ומשלוח בסכום קבוע, עושה בדיוק את זה, כל זמן שאתם מפרסמים באופן ברור וזמין, את גובה עלות המשלוח – עוד לפני השלב הסופי של ההזמנה.

עוד יתרון גדול של משלוח בסכום קבוע, הוא שעלות המשלוח לא משתנה, כך שאם הלקוח קונה יותר מוצרים – הוא משלם פחות משלוח עבור כל מוצר. שיטת המשלוח בסכום קבוע, גורמת ללקוחות להוסיף עוד מוצרים לעגלת הקניות שלהם, על מנת להוזיל את עלויות המשלוח באופן יחסי לסכומי הרכישה.

אם אתם מפעילים חנות מקוונת שפועלת בשוק הבין לאומי – אתם בהחלט יכולים ליצור משלוח בסכום קבוע, על פי יעד המשלוח. כך, עלות קבועה למשלוח בארץ עשויה לעמוד על 15 ₪ – אבל לקוחות שנכנסים לחנות שלכם בארה"ב, למשל, יראו עלות משלוח שונה, שמתאים לעלויות המשלוח שלכם מהארץ, הישר אליהם.

#3 – עלות משלוח משתנה – בהתאם לעלויות חברת השילוח

חנויות שמבצעות משלוחים באמצעות חברות שילוח, באופן מקומי או בין לאומי, יכולות להתחבר באמצעות ממשק API אל חברת השילוח שאיתה הם עובדים, ולעדכן עלויות כל משלוח בהתאם לעלות המשלוח של החברה. עלות משלוח לפי חברת שילוח, מבוססת בדרך כלל על משקל החבילה.

אם אתם שולחים מגוון נרחב של מוצרים, שחלקם יקר למשלוח, קשה מאוד ליישם את שיטות התמחור הקודמות שלנו על המשלוח שלכם – אתם לא יכולים (ובדרך כלל הלקוחות לא מצפים מכם) להציע משלוח בחינם, ולייקר את המוצר בהתאם לעלויות הגבוהות של המשלוח. אתם גם לא יכולים להציע משלוח בעלות קבועה, מפני שמוצרים כבדים ומורכבים יותר לשילוח – עולים יותר, ואין סיבה שעלויות השילוח "יתגלגלו" אל מחירי המוצרים הפשוטים יותר לשילוח.

במקרים כאלה, אתם גובים משלוח על פי עלויות חברת השילוח – ולעיתים, כשמדובר במוצרים מורכבים במיוחד או בחבילות גדולות במיוחד – אתם יכולים גם להזמין את הלקוח לעמוד בקשר באופן עצמאי עם חברת השילוח ואף לקבל ממנה הצעת מחיר.

#4 – האסטרטגיה האחרונה – תמהיל של כמה אסטרטגיות תמחור משלוח שמערב כמה מאלה שהוזכרו לעיל

לפעמים, תמחור עלויות משלוח בשיטה אחת בלבד – זה פשוט לא מספיק לכם. דוגמה קלאסית למקרה כזה, היא תמחור משלוח בסכום קבוע לעגלות בסכומים נמוכים מ – 200 ₪ למשל, ומשלוח בחינם לעגלות בסכומים גבוהים יותר. שילוב שתי השיטות האלה גם יאפשר ללקוחות שלכם לדעת איפה הם עומדים מבחינת עלויות המשלוח – וגם, יעודד אותם להוסיף מוצרים לעגלת הקניות שלהם, על מנת להגיע לסף המחיר שיאפשר להם משלוח בחינם.

איזו אסטרטגיית תמחור למשלוחים מתאימה לאתר שלכם?

כפי שנאמר, העובדה שלקוחות לא אוהבים להיות מופתעים מעלויות המשלוח, אינה מחייבת אתכם, בעלי החנויות, לשאת בעלויות המשלוח, שהן לא תמיד שוליות ביחס לעלויות המוצרים או למתח הרווחים שלכם. הבחירה באסטרטגיה אחת או בתמהיל של אסטרטגיות לקביעת עלות המשלוח, תסייע לכם לעמוד בכלל האצבע שתראו לנגד עיניכם, בכל אסטרטגיה של תמחור המשלוחים שלכם – הלקוח רוצה לדעת מה תהיה עלות המשלוח שלו עוד לפני שיגיע לעמוד התשלום, על מנת לא להיות מופתע או לגלות עלויות נוספות (שעשויות להיות משמעותיות ביחס לסכום שלו לתשלום על פי המוצרים שבחר לרכוש).

כשהלקוח יודע מראש ומקובל עליו התשלום הנוסף למשלוח – אחוזי הנטישה של עגלות בשלב הסופי של התשלום, יהיה נמוך יותר בחנות שלכם – וכמות העסקאות שיבוצעו, תעלה.